T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KARTAL - Kartal Sabiha Gökçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Bilişim Teknolojileri

 14-07-2020

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ


A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur.  

Bilişim Teknolojileri;  bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır.

Ancak bugün için Bilişim Teknolojileri (BT), yalnızca bilgisayar sistemlerinin kurulması ve yazılımların yapılandırılması ile sınırlı bir alan değildir. BT, güncel bir bakışla bilgisayar donanımı, yazılımı, bilgisayar ağları, iletişim teknolojileri, bu alanda yetişmiş insan gücü, prosedürler, internet, intranet ve iletişim araçları gibi çok sayıda bileşene sahiptir. 

Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir.

Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebepten, Bilişim Teknolojileri alanında yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır. Halen başka dallardan, mesleklerden insanlar bu alandaki ihtiyaca yönelmeye devam etmektedirler. Ancak doğru olan bu alanın içinde, temelden bu yeterliklere sahip insanlar yetiştirmektir. 

Gelecekte de bilişim teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir.
 
 
B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Bilişim Teknolojileri alanı altında şu dallar bulunmaktadır:
   Ağ İşletmenliği
   Web Programcılığı
   Veri Tabanı Programcılığı
   Bilgisayar Teknik Servisi

 

***** Okulumzda Web Programcılığı ve Veri Tabanı Programcılığı Dalları bulunmaktadır.


 
WEB PROGRAMCISI

Tanımı 

Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan nitelikli kişidir.

 
Görevleri
   İş organizasyonu yapmak,
   Analiz yapmak,
   İhtiyaçları değerlendirmek,
   Algoritma yapmak,
   Web sitesinin görsel tasarımını yapmak,
   Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek,
   Mesleki gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

 
 
VERİ TABANI PROGRAMCISI
Tanım
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi,  yazılım geliştirme, hata giderme, bakım yapabilen ve yedek alabilen nitelikli kişidir.

 

Görevleri
   İş organizasyonu yapmak,
   Analiz yapmak,
   İhtiyaçları değerlendirmek,
   Algoritma yapmak,
   Veri tabanına ait tabloları tasarlamak, 
   Veri tabanına ait tabloları program üzerinde oluşturmak,
   Veri tabanına ait arayüz ortamını geliştirmek,
   Tamamlanan projenin testini gerçekleştirmek,
   Mesleki gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

 

 
C. MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER


Web programcısı olmak isteyenlerin;
   Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
   Yabancı dil bilen,
   Ekip içinde çalışabilen,
   Sistemli düşünebilen,
   Matematikle ilgili konularda başarılı,
   Kendini yenileyebilen, 
   Araştırmacı,
   Sabırlı ve dikkatli,
   Bir konunun çözümlenmesi için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

 
 
Veri tabanı programcısı olmak isteyenlerin;
   Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
   Yabancı dil bilen, 
   Ekip içinde çalışabilen,
   Sistemli düşünebilen,  
   Matematikle ilgili konularda başarılı, 
   Kendini yenileyebilen, 
   Araştırmacı,
   İyi derecede tanımlama yeteneğine sahip,
   Sabırlı ve dikkatli,
   Verilerin saklanması için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.


D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI


Web programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

Meslekteki hastalık riskleri; bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir.
 

Bilgisayarda çalışanların başlıca şikâyetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluğa bağlı rahatsızlıklar meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıkları oluşturur.

Veri tabanı programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle programlama ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

Meslekteki hastalık riskleri; bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir.

Bilgisayarda çalışanların başlıca şikâyetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluğa bağlı rahatsızlıklar meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıkları oluşturur.



E. İŞ BULMA İMKÂNLARI


Web programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

Veri tabanı programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.
verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir 

  

bilisim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





2012 ALANA YERLEŞME PUANLARI

 

İl Adı

İlçe Adı

Kontenjan Adı

Bölüm Adı

Kont
Sayı

Taban
Puan

Tavan
Puan

İSTANBUL

KARTAL

Sabiha Gökçen Kız Teknik ve Meslek Lisesi

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİALANI

30

361.743

392.976

 

BİLİŞİM LABORATUARLARI

 

     4       3                     2                       1   

 

 

ETKİNLİKLERİMİZ

CEBİT 2013 BİLİŞİM FUARI


11432



 

   

 

3.GELENEKSEL BİLİŞİM ŞENLİĞİ

332213121198765431















 

 

 

 

 

 

 

DİĞER ETKİNLİKLER

şenlik afiş29 Mayıs Üniversitesi gezisi29 Mayıs Üniversitesi gezisibilişim kahvaltısıbilişim kahvaltısı

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.06.2013 - Güncelleme: 15.05.2024 16:14 - Görüntülenme: 10260
  Beğen | 9  kişi beğendi